Kelionės praturtina ir suartina

Gegužės 26 dieną gyventojų bendruomenė „Upytės žemė“ organizavo kelionę į Siguldą – nedidelį Latvijos miestelį – įsikūrusį už pusšimčio kilometrų nuo Latvijos sostinės. Sigulda garsėja vaizdinga gamta, architektūros ir istorijos paminklais, viduramžių pilimis, bažnyčiomis ir parkais.
Prieš įvažiuodami į Siguldą, stabtelėjome prie pirmosios Baltijos šalyse Siguldos bobslėjaus ir rogučių trasos, kurią supa nuostabus Gaujos senvagės kraštovaizdis. Siguldos mieste ekskursijos dalyviai stebėjosi lazdų gausa – jų buvo pristatyta pievelėse, šaligatvių pakraščiuose, suvenyrų parduotuvėse. Sužinojome, kad buvome lazdų parke. XIX a. archyvuose rašoma, kad vaikščiojant kalnuotoje kaimo vietovėje, lazda labai reikalinga. Pasigrožėję Šv. Bertulio bažnyčios bokštais, apžiūrėjome skulptūrų kompoziciją „Riterių paradas“, kuri sukurta iš metalo, granito ir medžio. Stabtelėjome prie akmeninių vartų, už jų matėsi XIX a. pastatyta Siguldos pilis ir senosios viduramžių pilies griuvėsiai. Manoma, kad nuo šios pilies prasidėjo Siguldos istorija. Gutmanio ola nustebino savo dydžiu ir ant sienų išlikusiais XVII a. užrašais. Sužinojome, kad tai senovės kulto vieta, didžiausia Baltijos šalyse ola, susiformavusi prieš 10 000 metų poledynmečio vandenims išplovus smiltainio skardį. Aplankę medinę liuteronų bažnyčią, ekskursiją baigėme muziejuje, įsikūrusiame Turaidos pilyje. Išvertus iš dabar nebeegzistuojančios lyvių kalbos, „turaida“ reiškia Dievo sodą – tuo įsitikinome iš pagrindinio tvirtovės bokšto žvalgydamiesi į nuostabų sodą. Ši viduramžius menanti pilis buvo galinga tvirtovė su gynybiniais bokštais ir gyvenamaisiais aparatamentais.
Kelionėje kiekvienas atrado kažką naujo, sustiprėjo ryšys tarp bendruomenės narių, gyvenimas praturtėjo įspūdžiais, kurie ateityje virs maloniais prisiminimais.